Kdo smo

Art Design je tim profesionalnih grafičnih oblikovalcev, ilustratorjev in razvijalcev spletnih strani. Naša agencija sloni na dolgoletni oblikovalski tradiciji in bogatih izkušnjah, zato so naši izdelki vedno brezhibni in konkurenčni.

Naše storitve

Na naši domači strani si lahko ogledate storitve, ki jih nudimo.

Blagovna znamka – kaj je to?
Marketing

Kaj torej je blagovna znamka? Predvsem je to skupek filozofij in vrednost, ki jih ta znamka predstavlja in se lahko z njo poistovetimo. No, vsi vsaj približno vemo, kaj pomeni pojem blagovna znamka, saj smo si že vsi v življenju kupili steklenico Coca Cole (primer je izbran čisto naključno in ne predstavlja vzorca in ne preferira določene BZ) in torej v praksi videli kaj pomeni nakup artikla z uveljavljeno blagovno znamko. Vedeli smo namreč, kaj bomo v steklenici dobili in zaupali blagovni znamki, da notri res tisto, kar je bilo ob prejšnjemu nakupu. To pomeni zanesljivost. Blagovno znamko pa sestavlja precej več kot samo zagotovilo konstantne kvalitete. Zakaj smo torej kupili Coca Colo in ne Pepsi Cole? S prvo smo se na podlagi izkušenj in osebnega pogleda bolj poistovetili in nam je torej boljša izbira, čeprav mimogrede, po raziskavah večina ljudi ne loči okusa obeh pijač. Ista zgodba je tudi pri bolj domači piajči – slovenskem pivu. Zakaj torej privrženost neki blagovni znamki? Blagovna znamka ima namreč svoje življenje.

No, ne ravno v klasičnem pomenu besede, ampak vseeno ima z realnim življenjem kar nekaj skupnih točk in tukaj lahko potegnemo vzporednico. BZ (blagovna znamka) ima prav tako kot vsa živa bitja svoje rojstvo, razvoj, obdobje kreiranja karakterja, pridobivanje prijateljev in ugleda, obdobje zrelosti in nazadnje tudi - smrt.  Slednje je sicer za razliko od realnega sveta pogojeno bolj z zanemarjanjem, slabimi poslovnimi potezami in količino vloženih sredstev v njeno promocijo. Starost je pri blagovni znamki ponavadi prednost in nihče še ni slišal za blagovno znamko, ki bi umrla zaradi starosti. Izjeme so edino BZ ki so tempirane na časovno obdobje in v prihodnosti zaradi umrtja segmenta ne morejo preživeti. Če se izrazim bolj slikovito in pesniško: BZ je kakor mlado vino, ki ga je potrebno negovati in starati, da na koncu dobimo žlahtno kapljico, polno arome, ki nam bo v ponos in zadovoljstvo. Tudi tukaj velja pravilo, da z napačno potezo kaj hitro uničimo sadove našega dela.

Najbolj pomembna stvar za BZ je njena identiteta, ta se preko izkustev uporabnikov implementira v njihovo zavest in ker ljudje nismo pasivni opazovalci, si vsak predstavlja BZ po svoje, pač na podlagi prirojenih vrednost in pogleda na svet. Zatorej tudi identiteta ni samo ena in pri vzgoji nove BZ se moramo tega zavedati.

Za BZ sta zelo pomembna tudi karakter in ugled. Prvo smo dali blagovni znamki ob rojstvu in kakor je pri človeških sorodnikih v navadi, se ji značaj kaj malo spreminja, smernice so že dane ob zagonu. Nekaj drugega pa je ugled. Tega pa si je potrebno pridobiti, kar v praksi pomeni brezmadežno uporabo, stremljenje k zastavljenim ciljem, konstantno kvaliteto in zanesljivost. Vse skupaj lahko predstavlja veliko trdega dela in veliko vloženih sredstev.

Blagovno znamko moramo ponavadi tudi vizualizirati. Ljudje smo pač vizualna bitja in imamo radi pred očmi kaj oprijemljivega, to pa velja tudi tukaj. Zatorej potrebujemo za BZ tudi šminko, ki ji rečemo Celostna grafična podoba, ki je spet zgodba zase - o tem bom povedal kaj več enkrat drugič. Celostna grafična podoba, v nadaljevanju CGP je zunanja maska Blagovne znamke in mora biti skrbno izbrana oziroma oblikovana v skladu s filozofijo, ki jo BZ nosi s seboj.

Za kreacijo dobre blagovne znamke si moramo torej odgovoriti na nekaj vprašanj:

     
  • Komu je namenjena?
  •  
  • Kaj izraža?
  •  
  • Kakšen karakter ima?
  •  
  • Kakšne so njene vrednote?
  •  
  • Kakšni so njeni cilji?

Na tak analitičen način lahko seciramo segmente vsake nove (lahko pa tudi že uveljavljene, ker je dober trening) blagovne znamke in jo s pomočjo strokovnjakov za marketing naredimo uspešno.

Objavil Tomaž Berčič dne 11.11.08 | Komentarji: 0

Komentarji

Pusti svoj komentar

  1. Zapomni si moje podatke
  2. Obveščaj me o nadalnjih komentarjih
  3. Vnesi to besedo

O tem blogu

Blog podjetja Art Design d.o.o.
Na tem blogu lahko spremljate učne prikaze in članke na temo izdelave spletnih strani, oblikovanja, fotografije, marketinga in veliko podobne koristne “navlake”.

Pobrskaj po blogu

Kategorije objav

RSS  Atom

Zadnje objave

Družbeni mediji za podjetja in organizacije - Zakaj in kako?

Objavljeno 08.09.10
Če se še vedno sprašujete ali bi uporabljali družbene medije ali ne, vam lahko povemo, da je odgovor vsekakor pritrdilen.…
Beri dalje

Brif (brief), ali kako analitično pristopimo k marketinškemu izzivu

Objavljeno 05.06.09
Torej kako se lotiti nekega marketiškega problema? Po glavi nam rojijo vse mogoče ideje, ki jih ž v miselnem procesu…
Beri dalje

Poceni gostovanje, ki drago stane

Objavljeno 29.01.09
Gostovanje spletne strani zaupajte tistemu ponudniku, ki vam bo zagotovil optimalno delovanje strežnikov in hiter odzivni čas v primeru težav.
Beri dalje

Uporaba stock fotografije in pravice uporabe

Objavljeno 26.01.09
Kot sem že v enem od prejšnjih blogov zapisal: slika pove več kot tisoč besed. Seveda je fraza oguljena, ampak…
Beri dalje

Barvni prostor ali kako uloviti zelenega zajca.

Objavljeno 27.11.08
Pa kaj za vraga so ti »barvni prostori«, se sprašuje marsikdo in hkrati potihem benti nad tem, da tega ne…
Beri dalje