Celostna grafična podoba
Oblikovanje
To, da uspešno podjetje potrebuje profesionalno oblikovan logo, je že prodrlo v našo zavest, čeprav se še vedno najdejo samooklicani garažni »dizajnerji«, ki mislijo, da je potrebno v logo stlačiti prav vse in da mora vsebovati vse možnosti, ki jih kakšen vektorski program premore – od barv pa tja do senc in 3D efektov… Rezultat je seveda porazen. Tak logo, ki pravzaprav niti ni logo ampak testni poligon za učenje CorelDraw-a ni podjetju ali organizaciji, ki si ga lasti prav v noben ponos. Neposredno ali pa posredno pa jim poleg prikritih nasmeškov povzroča tudi dejansko in oprijemljivo škodo. Ker smo ljudje navajeni ocenjevati predvsem z očmi in po videzu sodimo vsebino (žal je tako), je slabo oblikovan logo razvrednotil vsa naša prizadevanja za profesionalen pristop in vtis. Še tako dobro stoječe podjetje nam zaradi slabe kreacije in skoposti vlaganja v zunanjo podobo pusti nezaupljiv vtis.
Celostna grafična podoba je skupek pojmov, ki se je pred leti še marsikomu zdel neznan. Pa še danes je tako, čeprav je za podjetje tako pomembna kot recimo – pisalna miza in stol. Kaj se skriva pod tem pojmom? Večina kar ugane, da je nekaj v povezavi z logotipom podjetja, oziroma da je to logotip sam. Deloma je res, hkrati pa je Celostna grafična podoba (v nadaljevanju CGP) še veliko več.
CGP je pravzaprav nek elaborat ali če hočete po slovensko – pravilnik o uporabi logotipa in vseh grafičnih pritiklin, ki jih za vizualno komunikacijo s svetom potrebuje organizacija. Gre torej za standardizacijo zunanje podobe. CGP nam poleg same oblike logotipa narekuje tudi kako ga pravilno uporabljati, kako se torej logo obnaša na različnih aplikacijah. In ne samo to, standardizira tipografijo, ki jo uporabljamo v podatkovnem delu, njeno povezavo in pozicijo, definira barve in predvideva situacije, v katerih se naš logo znajde. Pa naj bo to ofsetni tisk, prikaz na ekranu, izrez iz samolepilne folije, itd… S standardizacijo logotipa in izdelavo CGP se lahko izognemo:
- neprofesionalnemu grafičnemu izgledu
- težavam zaradi aplikacije logotipa na različne podlage in uporabe
- stroškom zaradi adaptacije logotipa v nepredvidene namene
- slabi volji in iztrošenim živcem pri iskanju rešitve
Ker so parametri in aplikacije v CGP definirane numerično, podatki pa v obliki, ki jih lahko razumejo in uporabljajo izvajalci bodisi svetlobnih tabel ali pa tiskarji naših dopisov in vizitk, je CGP biblija naše vizualne komunikacije s svetom. Poleg priročnika v tiskani obliki, vsebuje CGP tudi elektronsko verzijo le tega in pa elemente, ki so enostavno vstavljivi v aplikacije, kot je recimo Word. Torej lahko poleg tega, da izvajalcem predpišemo uporabo našega logotipa, z CGP-jem na zelo enostaven upravljamo tudi sami. S tem smo prihranili veliko časa in stroškov. Vložek v našo grafično »biblijo« se nam povrne zelo hitro.
Web dizajn dne 05.10.10 ob 18.42
Captcha vam ne dela, se pa strinjam z napisanim