Družbeni mediji za podjetja in organizacije - Zakaj in kako?
Družabna omrežja
Če se še vedno sprašujete ali bi uporabljali družbene medije ali ne, vam lahko povemo, da je odgovor vsekakor pritrdilen. Še več, pravo vprašanje po novem ni ali sploh uporabljati družbene medije, temveč kako jih uporabljati. V pomoč smo vam pripravili kratek vodnik, ki bo odgovoril na vaša vprašanja zakaj in kako.
Raziskave so pokazale, da so za podjetja najbolj koristni dolgoročni marketinški odnosi, saj je življenjska vrednost potrošnika veliko večja od zgolj enkratnega nakupa. Zato je za podjetje pomembno, da ves čas vzdržuje odnose tako s svojimi strankami kot tudi z vsemi ostalimi deležniki (zaposlenimi, partnerji, širšo javnostjo …). V času recesije se pomanjkanje finančnih sredstev občuti na vseh področjih, zato brezplačni družbeni mediji predstavljajo odlično rešitev za ohranjanje teh odnosov. Če na hitro pregledamo glavne koristi, ki vam jih bo prinesla uporaba družbenih medijev, so to večja prepoznavnost, kredibilnost, vzpostavljanje novih poslovnih partnerstev, višja uvrstitev vaše spletne strani v brskalnikih, ustvarjanje kvalificiranega interesa, pomoč pri prodaji izdelkov in storitev, zmanjševanje stroškov za marketing, pa tudi občutek sodelovanja s skupnostjo v kateri delujete. Trenutno so najbolj popularni družbeni mediji Twitter, Facebook, Linked in blogi. Čeprav uporaba družbenih medijev na prvi pogled deluje povsem preprosto, pa za doseganje pravega učinka zahteva dobro premišljeno komunikacijo. Priporočamo vam, da si v ta namen pripravite marketinški načrt. Ker smo o marketinškemu načrtu podrobneje že govorili v enem od prejšnjih prispevkov, se bomo tukaj osredotočili predvsem na posamezne družbene medije in njihovo specifično uporabo.
Najprej morate izbrati katere družbene medije boste uporabljali, nato pa določiti kaj boste početi na posameznih družbenih medijih, kdo bo to počel in kako pogosto. V nadaljevanju vam ponujamo nekaj predlogov, kako uporabljati Facebook, Twitter in Linked in.
FACEBOOK
ustvarite poslovni profil
ločite prijatelje na skupini poslovno in zasebno, da jih boste lahko po potrebi ločeno nagovarjali
personalizirajte svoj profil, uporabite lahko tudi dodatne aplikacije kot je npr. Tabsite
zid: redno objavljajte novice o dogajanju v podjetju, dodate lahko povezave do zanimivih videoposnetkov, člankov itd., komentirajte objave svojih prijateljev in jim svetujte, kadar jim lahko
podatki: predstavite svoje podjetje in zaposlene, dodajte povezavo na vašo spletno stran, blog itd.
slike: predstavite svoje reference, dodate lahko tudi slike iz družabnih dogodkov povezanih s podjetjem, npr. novoletna zabava, pikniki itd.
dogodki: naredite preprosto nagradno igro
zapiski – predstavite svoje projektov, ponudbo
ocena: povabite svoje poslovne partnerje in stranke, da ocenijo vaše storitve in izdelke
oglašujte
TWITTER
podatki: predstavite svoje podjetje, prav tako dodajte povezavo na vašo spletno stran, blog itd.
zid: redno objavljajte kratke novice n povezave do zanimivih vsebin
lahko ga povežete s Facebook profilom, kar pomeni, da bodo objave iz Facebooka avtomatsko prikazane tudi na Twitterju
LINKED IN
predlagajte vsem zaposlenim, da si ustvarijo svoj profil in poiščejo čim več relevantnih poslovnih povezav
poenotite informacije glede podjetja
predlagajte zaposlenim, da sodelujejo v pogovorih v sekciji „odgovori na na vprašanja“ z namenom, da si vzpostavite ugled kot strokovnjaki na svojem področju.
Napisala Saša Kejžar
socialna omrežja dne 16.11.10 ob 10.58
Malo mi je konuzno, ker nekateri uporabljajo besedo socialna omrežja, drugi pa družbeni mediji. Kaj je sploh razlika med tema dvema pojmoma?