Slika pove več kot tisoč besed
Oblikovanje
Zgornje reklo v današnjih časih seveda velja še bolj kakorkoli prej v zgodovini. Uporaba slikovnega materiala je postala v sodobnih medijih ne samo dopolnilo tekstovni vsebini, ampak v veliko primerih tudi glavni nosilec sporočila. Kakorkoli že, slikovno podprta vsebina doda vsebini, pa naj bo to članek, oglas ali novica neko novo dimenzijo in spletne strani ali novice si danes skoraj ne moremo predstavljati brez tega. Elektronski mediji so fleksibilne in dinamične narave in potreba po slikovnem materialu je še večja.
Seveda pa vsi pripravljalci člankov, novinarji ali oblikovalci oglasnih sporočil niso hkrati tudi fotografi, snemalci ali ilustratorji, da bi na tak - samostojen način prišli do slikovnih vsebin, navsezadnje pa največkrat potrebujemo material, za katerega je lastna produkcija neracionalna, neekonomična in tudi kvalitetno vprašljiva.
Odločili smo se torej, da naše podjetje potrebuje spletno stran in oglase profesionalnega izgleda. Kje torej dobiti slikovni material, ki bo dovolj kvaliteten za tako uporabo? Če potrebujemo fotografije naših izdelkov, ki jih bomo uporabili za promocijo in prodajo le teh, potem nimamo veliko izbire – če imamo dovolj fotografskega znanja in opreme ter obvladamo še kakšnega izmed programov s katerim bomo zajeti material obdelali do sprejemljive ravni, se tega lotimo sami.
Največkrat potem na podlagi porabljenega časa, sredstev in pa tudi uničenih živcev ugotovimo, da je smiselneje tako delo prepustiti profesionalcem in početi kaj takega, kar nam gre bolje od rok. Recimo prodajati te izdelke. Ker gre za naše izdelke, drugih virov slikovnih vsebin, razen lastne produkcije nimamo.
Kaj pa če pa potrebujemo slikovni material, ki bo bolj na simbolni ravni podprl našo akcijo ali spletno stran?
Tipičen primer: Podjetje, ki se ukvarja s prodajo nepremičnin bi rado predstavilo dejavnost tudi na spletni strani. Skice tlorisov in notranjosti ter zunanjih fasad objektov so seveda zanimive in konec koncev nujno potrebne za tako prodajo. Tudi produkcija ni zahtevna - dandanes že skoraj vsak s sodobno digitalno kamero ini malo fotografskega predznanja izdela spodoben posnetek hiše. Ampak vse skupaj deluje nekako prazno, pusto in predvsem preveč tehnično. Konec koncev rešujemo ljudem eksitstenčno vprašanje. Zavijmo torej vse skupaj v nek celofan in prodajmo filozofijo!
Za to pa potrebujemo kaj več od fotografije nepremičnine. Potrebovali bi recimo…fotografijo mlade srečne družine, ki uživa ob brezskrbni igri na nekem idiličnem travniku ali pa nek zagnan tim podjetnikov, ki so se ravno vselili v nove prostore in veselo tiščijo glave skupaj ob razmišljanju na nove delovne izzive. Tukaj pa trčimo ob navidez nepremostljivo oviro: lastna produkcija takih »podpornih« fotografij je oraganizacijsko in finančno - razen če smo seveda večje podjetje ali korporacija – nesprejemljiva. Kaj torej ostane velikim, pardon – malim?
Kopiranje avtorskih materialov je - čeprav se večini to sploh ne zdi - navadna kraja. Čeprav je bila še nekaj let nazaj to običajna praksa, si dandanes tega enostavno nem moremo več privoščiti.
Na srečo se je našlo nekaj pametnih glav, ki so začutile potrebo malih podjetij in agencij po cenenem slikovnem materialu in ustanovili so združenje za izmenjavo slikovnega materiala, ki pa se je kmalu preobrazila v pravi biznis. Nastale so mikro stock agencije, ki svojim članom omogočajo tako prodajo kot nakup slikovnega materiala po zelo nizkih cenah. Ker je izbira zaradi množičnosti kar velika, bomo po brskanju kmalu našli primerno fotografijo za svoje potrebe. Prav tako pa so se avtorji, ki so vzeli zadevo bolj zares, že specializirali na določene tematike in tudi kvaliteta ne samo izbira je že kar na nivoju velikih stock agencij, ki prodajajo svoje materiale tudi po stokrat večji ceni.
V mikro stock agencijah je torej še velika prihodnost in oblikovalci jih izkoriščajo vedno bolj. Strošek slikovnega materiala je postal v primerjavi z ostalimi storitvami zelo ugoden in največkrat je vrednost nakupa materiala manjša od stroška časa da ga najdemo.